PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

25 December 2012

Santapan Rohani



Alhamdulillah kita masih diberi peluang untuk terus beribadah dan meneruskan aktiviti seharian. Manusia sekarang sering alpa dan mengambil remeh tentang segala amalan mereka sehingga lupa tujuan utama mereka menjadi khalifah di muka bumi ini. Kita seharusnya menghargai usia kita dengan melakukan empat perkara seperti yang telah Rasulullah S.A.W pesan kepada umatnya. Baginda telah bersabda ;

“Memberi sedekah, menyuruh pada kebaikan, berbakti kepada ibu bapa dan silaturahim dapat mengubah penderitaan menjadi kebahagiaan, menambah berkat umur dan menolak kejahatan.”
 (Hadis riwayat Abu Naim)

Diharap sedikit ilmu yang telah kami kongsikan ini bermanfaat kepada anda semua. Dengan ini, empat perkara di atas perlu dititikberatkan oleh kita semua sebagai umat Islam dalam meraih keberkatan hidup dan keredhaan Allah demi mencapai kebahagiaan di dunia dan akhirat Sama-samalah kita meningkatkan amalan dan memperbaiki segala kekurangan. In shaa Allah segala yang baik itu datangnya daripada Allah dan yang kurang itu datangnya dari kekhilafan diri ini. Wassalam. 

DI OLAH DARIhttp://www.islamituindah.my/berkatilah-umur-dengan-4-perkara

No comments:

Post a Comment